مجله معتبران

۱۰ استراتژی که برای بازاریابی املاک باید بدانید

در کل دنیا بیش از ۸۰ درصد معاملات ملکی توسط فعالین عرصه املاک و مستغلات انجام میشود و اگر استراتژی مشخصی برای بازاریابی در این حرفه نداشته باشید بسیاری از معاملات و در نتیجه کسب درآمد حاصل از آن را از دست خواهید داد . اگر به دنبال حرفه ای شدن و کسب درآمد هستید باید این ده استراتژی را بخوبی بشناسید تا یک برنامه بازار یابی موفق برای خود ایجاد کنید .

 

 اینستاگرام بعنوان یکی از موفق ترین و پرطرفدارترین برنامه در ایران میتواند کمک شایانی در پیشرفت شما داشته باشد . برای فعالیت در این برنامه باید صفحه کاری و یا اکانت کاری داشته باشید واز کانت شخصی برای فعالیت در این زمینه استفاده نکنید . تولید محتوا داشته باشید و مخاطب نشان دهید که چرا باید برای معاملات مکلی نیازمند یک مشاور حرفه ای هستند . بهتر است برای خرید یک دوربین و میکروفن حرفه ای هزینه کنید چون به زودی چندین برابر این هزینه بعنوان درآمد در حساب شما خواهد بود . به فالور های خود آگاهی بدهید ، با آنها چت کنید کتمنت ها را چه منقی و چه مثبت در رعایت احترام جواب بدید . تکنیک های جذب فالور را آموزش ببینید و صفحه خود را با الگوریتم های اینستاگرام همسو کنید .

 

 در هر حرفه و کسب و کاری برای فروش بیشتر باید بازار هدف را شناسایی کرد . بعنوان مثال اگر شما مدیر فروش یک مجتمع تجاری هستید باید بدانید که در وهله اول واحد های تجاری شما نیاز کدام قشر از جامعه خواهد بود . شناسایی بازار هدف هدف به این شکل از هدر رفتن وقت و سرمایه شما جلو گیری خواهد کرد . اگر بازار خود را بشناسید میتوانید سای اقدامات خود را رانیز بر این اساس برنامه ریزی کنید . این شناسایی این امکان را میدهد که چیز هایی در حال حاضر بعنوان فرصت و یا تهدید پیش روی مخاطب قرار دارد و میتوان با شناسایی نقاط قوت و ضعف فایل ها تغییرات لازم را در جهت تحریک بازار هدف ایجاد کرد .

 

 بسیاری از فایل ها و مشتریان از راههایی بدست می آیند که در نگاه اول حتی تصورشان را نیز نخواهید کرد . بسیاری از صنف ها مانند : طراحان دکوراسیون ، کابینت کار ها ، آرایشگران محلی ، سوپر مارکت ها ، کارمندان بانک در بخش تسهیلات ، سازندگان ، نگهبان ها و لابی من ها ، تاسیسات کاران ، شرکت های خدماتی و نظافتی ، مامورین اداره آب ، وکلا ، دفاتر اسناد رسمی ، کارشناسان رسمی دادگستریی و …. میتواند فایل های بسیار ارزشمندی را در اختیر شما بگذارند

 

با توجه حجم زیاد پروند ها و چالش های پیش رو و مشغله زیاد ، فروشندگان و خریداران به دنبال مشاوری هستند که از سطح آگاهی بالاتری نسبت به سایرین برخوردار باشد و در مدت زمان کمتری به همه سوالات و چالش های پیش رو مشتری جواب دهد . پس سعی کنید در همه زمین های همیشه در حال کسب و اطلاعات باشید .

 

در کنار اینستاگرام در سایر شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی فعالیت کنید . گروه داشته باشید و در سایر گروهها عضو شوید . شبکه هایی مانند تلگرام ، وات سپ ، لینکدین ، توییتر و فیس بوک و شبکه اجتماعی داخلی . این شبکه ها به دلیل استفاده راحت و ارزان میتوانند امکات تبلیغات فراوانی را به شما بدهند

 

شما باید در وب سایت های تخصصی فعالیت داشته باشید ، تبلیغات بگذارید و از امکانات آنها مانند پکیج های ویژه استفاده کنید . زمان های درست و نحوه تبلیغات نویسی را آموزش ببینید و به سایر همکاران و نیرو های خود انتقال دهید .  حتی سایر سایت های ملکی که آمار ارئه میدهند را بررسی کنید این سایت ها را آنالیز کنید بعنوان مثال ببینید در چه بازه زمانی از هفته و روز تعداد آگهی ها بیشتر هست و یا زنگ خور بیشترب خواهید داشت . یکی از این سایت ها ، سایت بانک مرکزی می باشد که ماهیانه آمار خوبی از مبالغ ، متراژ ها ، تعداد قرارداد ها و مناطق پر رورونق و کم رونق شهر تهران را ارایه میدهد . همچنین شما باید وب سایت اختصاصی خود را داشته باشید و نیرو های فعال برای معرفی وب سایت و درج مقالات و اطلاعات کافی داشته باشید تا به مرور زمان وب سایت شما در موتور جستجو گوگل در سطح بالاتری نشان داده شود .

 

آمار نشان میدهد خریداران قبل از اینکه به تن آگهی توجه کنند به عکس های آن توجه خواهند کرد حتما دوربی نحرفه ای داشته باشید و یا از یک عکاس کمک بگیرید . چند برنامه مختلف ادیت داشته باشید و سعی کنید نحوه کار کردن با آنها را یاد بگیرید به شما قول میدهیم که تنها بعد از چد ادیت فیلم به آن مسلط خواهید شد .

 

مهمترین و بزرگترین پرزنت از سمت یک مشاور میتواند آگاهی دادن به مخاطب باشد . اینکه مخاطب بداند در یک معامله ملکی با چه چالش هایی مواحه خواهد بود قطعا شما را بعنوان مشاور انتخاب خواهد کرد . این آگهای دادن را در شبکه های اجتماعی ، وب سایت ها با تهیه فیلمو مقاله و وب لاگ نویسی انجام دهید .

 

برای برنامه بازیاب خود بودجه ای را در نظر بگیرید و در این اختصاص دادن بودجه نظم روزانه ، هفتگی و یا ماهیانه خود را رعایت کنید . باید بدانید که برای هر پروژه و یا منطقه ای چه نوع بازار یابی جوابگو خواهد بود شاید در منطقه با درج یک آگهی در سایت و برای منطقه ای دیگر تهیه فلیم و یا تبلیغات فیزیکی پاسخگو باشد .

 

احترام ، اخلاق درست و رفتار گرم و دوستانه از برخورد اول تا زمان قرارداد باید همیشه چاشنی کار شما باشد و حتی برای حفظ آن برای سالها بعد از انعقاد قرار داد نیز برنامه داشته باشید . مثلا برای روز های تولد پیام بفرستید و هر از گاهی برای جویا شدن از احوال و یا رضایت آنها از خرید و یا فروش با آنها در تماس باشید و یا برای آنها پیام ارسال کنید . اگر مشتری از طرف آنها به شما معرفی شد حتما برایش کادور تهیه کنید . همیشه پاسخگو باشید و سعی کنید یافتن و انتقا

خروج از نسخه موبایل